Saturday, December 31, 2011

Tahun baru yang selamat

It's funny how Muslims in Malaysia celebrate New Year lebih-lebih daripada Awal Muharram sendiri. And funnier when I myself do that too. I mean, no, I don't really celebrate as in pergi KLCC ke apa ke cuma rasa lebih macam 'tahun baru' apabila setahun berlalu. Nasib baik Awal Muharram tu ada bezanya daripada tahun baru masihi ni sebab ada doa akhir dan awal tahun.

Hah. What have I done this whole year? Entahlah. Not much. Awal tahun dulu celebrate new year dengan kawan-kawan kat Cherating. And that was when I started to learn some lesson. Up until now. Ah. Apa yang aku ingat ni? Betul Abah cakap bila dia tanya aku pasal something, which of course aku dah tak ingat apa. "Chik tak ingatlah bah." "Apa bendalah yang chik ingat?" Sentap wehh. Hahah. Tapi fikir-fikir balik, betul jugak. Aku ni ada masalah sikit dalam mengingati benda. Tu pasal kena note down semua benda yang aku terfikir. Azam tahun baru lah macam tu! Actually dapat idea daripada satu website ni. Tekan gambar jika berminat (sebenarnya letak supaya aku tak lupa :P):


Sebenarnya aku baru sedar yang aku tak ada azam rupanya tahun ni (2011). Nampaknya kena ada lah untuk tahun baru ni (2012). Okay. Setengah jam sebelum masuk tahun baru. Mari buat sesuatu! 

Be grateful, Syarafina. Grow up!

No comments:

Post a Comment